چگونه بهترین نوع درمان را برای خود انتخاب کنید

تصمیم گیری برای رفتن به درمان، اولین قدم بزرگ است. ارزش این را دارد که لحظه ای به این تصمیم احترام بگذارید زیرا این تصمیمی است که احتمالاً زندگی شما را تغییر خواهد داد. با این حال، مراحل یافتن درمان مورد نیاز شما می تواند نسبتاً دلهره آور باشد. به ویژه، انتخاب نوع درمان مناسب برای شما می تواند یک نبرد طاقت فرسا باشد.

انواع مختلفی از درمان وجود دارد، و نوع مورد نیاز شما بستگی به چیزی دارد که امیدوارید درمان کنید. این مقاله توضیح می دهد که چگونه می توانید بهترین نوع درمان را برای خود انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب درمان مناسب برای شما

انتخاب نوع درمان مناسب برای خود در دستیابی به اهداف درمانی شما بسیار مهم است، که باعث می شود سریعتر احساس بهتری داشته باشید. همچنین، درمان می تواند بسیار گران باشد، با نظرسنجی اخیر Verywell Mind که میانگین هزینه هر جلسه را 178 دلار بیان کرده است.

روشن شدن درمان مناسب برای شما می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است به دنبال درمان باشید. ممکن است در حال تجربه مشکلات بین فردی، بهبودی از ضربه، تلاش برای هوشیاری یا نیاز به حمایت بیشتر برای یک رویداد استرس زا در زندگی خود باشید. یا، شاید شما همه موارد فوق را تجربه می کنید.

صرف نظر از این، درک اینکه چرا برای رفتن به درمان آماده هستید به شما کمک می کند تا تشخیص دهید به چه درمانی نیاز دارید.

چگونه بدانم به چه نوع درمانی نیاز دارم؟
مردم اغلب زمانی که احساس می کنند تحت فشار قرار می گیرند و تحت فشار هستند، به درمان روی می آورند. تصمیم گیری دقیقاً به آنچه از این تجربه نیاز دارید می تواند منجر به ناراحتی بیشتر شود.

احساس استرس کاملا طبیعی است و اگر ندانید به چه نوع درمانی نیاز دارید مشکلی ندارد.

در مورد چیزهایی که می خواهید روی آنها کار کنید فکر کنید
سه مورد اصلی را که می خواهید در درمان روی آنها کار کنید، یادداشت کنید. برای مثال، شاید از دست دادن والدین، استرس شروع یک کار جدید و به طور کلی احساس اضطراب روزانه باشد. این باعث می شود که شما برای غم، استرس و اضطراب به دنبال حمایت باشید.

سپس می توانید به صورت آنلاین برای درمانگرانی که در هر یک از آن زمینه ها تخصص دارند جستجو کنید و با آنها مشاوره رزرو کنید.

در طول مشاوره، می توانید از آنها بپرسید که چه نوع درمانی را انجام می دهند و چرا برای شما مناسب است. متخصصان سلامت روان از مراجعین انتظار ندارند که متخصص باشند و از ارائه بینشی نسبت به کاری که انجام می دهند خوشحال هستند.

انواع مختلف درمان
انواع مختلفی از درمان وجود دارد که می تواند روند انتخاب روش مناسب را خسته کننده تر کند. نگران نباشید، در زیر اطلاعاتی در مورد روش های درمانی رایج پیدا خواهید کرد.

درمان شناختی- رفتاری
درمان شناختی-رفتاری (CBT) یک گفتار درمانی مبتنی بر ساختار و هدفمند است که در درمان بسیاری از بیماری‌های سلامت روان از جمله افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، اختلالات خوردن و اختلالات شخصیت اثربخشی ثابت شده است.

این یک رویکرد مستقیم است که بر افکار فرد، ادراکات نادرست از خود و دیگران و باورهای اساسی تمرکز دارد. این یک درمان کوتاه مدت با درمان معمولا بین سه تا چهار ماه در نظر گرفته می شود

درمان روان پویایی
درمان روان پویایی شکلی از گفتار درمانی است که بر رابطه بین مراجع و درمانگر تمرکز دارد. در این درمان، اعتقاد بر این است که بسیاری از باورهای مردم در مورد خود و دیگران ناخودآگاه است و بر اساس دوران کودکی و ژنتیک آنها شکل گرفته است.

درمانگر از اطلاعات جمع آوری شده از احساس مراجع نسبت به درمانگر و احساس درمانگر نسبت به درمانجو برای هدایت درمان استفاده خواهد کرد. استفاده از رابطه درمانی در این راه مواد غنی را ارائه می دهد – این به درمانگر اجازه می دهد تا در نظر بگیرد که چگونه دیگران ممکن است مراجع را خارج از اتاق درمان درک کنند، که می تواند بینش عمیق تری نسبت به مشکلات ارائه شده آنها ارائه دهد.

هدف نهایی درمان روان پویشی حمایت از مراجع در کاهش علائم و افزایش احساس اصالت و منحصر به فرد بودن است.

سوماتیک درمانی
سوماتیک درمانی درمانی است که در حال افزایش است. اغلب برای درمان تروما، سوماتیک درمانی می تواند به تجربه جسمانی، پردازش مجدد حساسیت زدایی حرکت چشم (EMDR) یا لکه های مغزی اشاره داشته باشد. تجربه جسمانی احساسات مرتبط با یک تجربه آسیب زا را هدف قرار می دهد

EMDR از تحریک دو طرفه استفاده می کند، که مجموعه ای از حرکات چشم، صداها یا ضربه زدن است که هر دو طرف مغز را تحریک می کند تا به افراد کمک کند تا آسیب خود را پردازش کنند.

Brainspotting از میدان بینایی فرد به عنوان روشی برای پردازش تروما استفاده می کند و حافظه، عواطف و احساسات مرتبط با رویداد آسیب زا را در بر می گیرد.

اگر من در درمان باشم و بخواهم چیز جدیدی را امتحان کنم چه می شود؟
شما ممکن است از قبل با یک درمانگر کار کنید و ممکن است شک کنید که آیا روش درمانی او برای شما مناسب است یا خیر. که کاملا طبیعی است.

به درمانگر خود اطلاع دهید که این نگرانی شماست. بخشی از نقش یک درمانگر این است که بینشی در مورد فرآیند درمانی ارائه دهد و از شما در یافتن شفا حمایت کند. ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال دریافت فرم مناسب از درمان برای خود هستید اما به اندازه کافی در درمان پیشرفت نکرده اید تا شاهد بهبودی بزرگ باشید.

ایجاد تغییر همیشه اشکالی ندارد
شما همچنین می توانید در عمق درمانی باشید که برای شما عالی است، اما ممکن است درمانگر شما بهترین گزینه نباشد. یا ممکن است متوجه شوید که مایلید یک روش درمانی متفاوت را به طور کلی امتحان کنید. هر یک از این موارد طبیعی است و هیچ شرمی در ایجاد تغییرات در درمان شما وجود ندارد.

نتیجه گیری

چند نکته وجود دارد که ممکن است هنگام عبور از سفر شفا به خاطر داشته باشید. اول، همیشه می توانید یک یا دو جلسه را با یک درمانگر امتحان کنید تا ببینید آیا سبک یا تکنیک او برای شما مناسب است یا خیر.

شما همیشه می توانید ارائه دهندگان را نیز تغییر دهید. یافتن یک درمانگر سفر شماست، و استفاده از استقلال خود و ایجاد تنظیمات در طول مسیر می تواند شفابخش باشد. اگر یافتن درمانگر «مناسب» زمان بر است، ناامید نشوید. این یک فرآیند است و هر درمانگری مناسب نخواهد بود.

منبع (+)


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *